יום שני, אוגוסט 29, 2011

סקירת מט"ח שבועית 29/08/2011 - 02/09/2011


תגובות והערות יתקבלו בברכה
נייד: + 972 52 8388019

שבוע המסחר האחרון הסתיים על רקע נאומו של יו"ר הפד – בן ברננקי, בסימפוזיון בג'קסון הול ביום שישי האחרון. למרות ציפיות המשקיעים להכרזה על הרחבה כמותית QE טרם נאומו של ברננקי, הוא העדיף לדחות את התערבותו בשוק עד להתכנסות הועדה הפדראלית לשוק הפתוח FOMC בחודש ספטמבר הקרוב.

ברננקי ציין בנאומו כי, הועדה החליטה להקדיש לנושא זה יומיים רצופים של דיונים (20+21 לחודש ספטמבר) זאת במקום ישיבה בת יום אחד בלבד כפי שנהוג עד כה. ברננקי חזר שוב על משפטו כי "מגוון של כלים" עומדים לרשות ועדת ה-FOMC, רמז אשר הותיר ניצוץ של תקווה בקרב המשקיעים.

על רקע דבריו האחרונים של ברננקי, שוקי המניות ננעלו ביום שישי בעליות שערים: הדאו עלה בשיעור 1.21%, מדד המניות 500S&P עלה בשיעור 1.51%.

השבוע הנוכחי עמוס בנתונים כלכליים חשובים. היום, יום שני 29/08/2011 יתפרסם נתון הצריכה הפרטית בארה"ב לחודש יולי 2011. השוק צופה עלייה של 0.2% לעומת עלייה 0.1% בחודש הקודם. מאוחר יותר הלילה, יתפרסם דו"ח האבטלה ביפן לחודש יולי כאשר הציפיות הינן ללא שינוי ושיעור האבטלה אמור לעמוד על 4.6%.

ביום שלישי 30/08/2011 יתפרסם אמון הצרכנים הן בגוש האירו והן בארה"ב לחודש אוגוסט. נציין כי, הציפיות הן לירידה באמון הצרכנים בשני המשקים. עוד באותו היום, יתפרסם החשבון השוטף של קנדה לרבעון השני 2Q, עם צפי להתרחבות הגרעון לרמה 13.6- מיליארד לעומת 8.9- מיליארד ברבעון הקודם. בנוסף, יתפרסם גם מדד מחירי הבתים בארה"ב של S&P/Case-Shiller Composite-20 לחודש יוני.

ביום רביעי 31/08/2011 יתפרסמו נתוני האבטלה בגוש האירו וגם בגרמניה לחודש אוגוסט. הציפיות הן ללא שינוי מחודש הקודם, ושיעורי האבטלה צפויים להישאר ברמות של 9.9% ו- 7%, בהתאמה.

ביום חמישי 01/09/2011 יתפרסם מדד מנהלי הרכש בסקטור היצרני בארה"ב עם צפי לירידה אל מתחת לרמת 50 אחוזים, מה שעשויה להצביע על התכווצות הפעילות בסקטור זה.

נתון כמות המשרות במשק האמריקאי ללא המגזר החקלאי Non-Farm Payrolls אמור להתפרסם ביום שישי הקרוב ה-02/09/2011 במקביל לנתוני האבטלה בארה"ב. זהו הנתון החשוב ביותר עבור סוחרי המט"ח לשבוע זה. השוק מתמחר כעת תוספת של 90 אלף משרות חדשות לעומת 117 אלף תוצאת הנתון בחודש הקודם בעוד שיעור האבטלה לחודש אוגוסט Unemployment יישאר על כנו ברמה 9.10%.

על המחבר:
שאדי בחוס MSTA, אנליסט ראשי חדר עסקאות מט"ח 24. הראשון במדינת ישראל שהוסמך על ידי הפדרציה הבינלאומית לאנליסטים הטכניים IFTA, חבר בלשכת המנתחים הטכניים בבריטניה STA, מרצה בבית הספר לשוק ההון בקריה האקדמית אונו.

זכויות יוצרים:
סקירה זו מיועדת אך ורק ללקוחות האנליסט שאדי בחוס בלבד, והעברת חלקים ממנה לאחרים, או פרסומם בכל דרך שהיא, ללא קבלת אישור מראש ובכתב מהמחבר וללא ציון הערה זו בגוף הטקסט, במקום הבולט לעין, הנה אסורה. כל הזכויות שמורות למחבר. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר הכתוב אלא באישור מפורש מן המחבר.

גילוי סיכון:
מסחר במכשירים פיננסים תוך שימוש במנופי השקעה גבוהים הינו מסחר ספקולטיבי ברמת סיכון גבוהה במיוחד. הסיכון בהפסד כתוצאה ממסחר השקעה או ספקולציה בשערי מטבע חוץ או בכל נכס פיננסי אחר הינו משמעותי. עליך לשקול בכובד ראש האם מסחר מסוג שכזה מתאים לצרכיך לאור משאביך הכלכליים ונסיבותיך האישיות. מומלצת השקעה בהון אותו הינך יכול להרשות לעצמך להפסיד.

עליך להיות מודע לנקודות הבאות באופן מיוחד:
המנוף הפיננסי הגבוה במסחר בשערי חליפין ובנכסים פיננסים אחרים נוצר על ידי שימוש בעירבון נמוך ביחס לסך ההשקעה כולה.
התוצאה של המסחר במנוף פיננסי גבוה היא ששינוי קטן במחירים השוררים בשוק, המתרחש בפרקי זמן קצרים, גורם לרווח או להפסד משמעותיים ביחס לגובה העירבון, עד כדי הפסד של מלוא סכום העירבון בפרק זמן קצר ביותר.
תנודת השערים בשוק המט"ח ובשווקים הפיננסים הינן לעיתים חריפות, ללא יכולת חיזוי באשר למידת השינוי, כיוונו או פרקי הזמן בהם הוא מתרחש.
כתוצאה מהאמור לעיל יתכן כי כל העירבון המופקד לצורך ביצוע עסקאות יאבד כולו בפרק זמן קצר ביותר.

הסרת אחריות:

כל המידע המופיע במאמר זה, לרבות הניתוחים והדעות, הינן למטרת אינפורמציה בלבד והן משקפת את דעתו האישית של הכותב בלבד ואינה מתחשבת בכלל בצרכים האישיים של הקורא. על כן, אין לראות בסקירה זו ובשום אופן הצעה ו/או ייעוץ ו/או שידול לרכישה ו/או מכירה של מטבע, מדד, מניה סחורה ו/או כל נכס אחר מהמתוארים בסקירה זו. הכותב יכול להיות בעל עניין אישי בנכסים הפיננסים המוזכרים בסקירה זו.

אין תגובות: