יום שני, ספטמבר 05, 2011

סקירת מט"ח שבועית 05/09/2011 - 09/09/2011


תגובות והערות יתקבלו בברכה
נייד: + 972 52 8388019

דו"ח התעסוקה ללא המגזר החקלאי Non-Farm Payroll הראה כי, המשק האמריקאי לא הוסיף אף משרה חדשה בחודש אוגוסט לעומת צפי לתוספת של 90 אלף משרות, ושיעור האבטלה נותר ברמתו האחרונה 9.1%. הנתון הספיק להחזיר את אי- הוודאות לשווקים והעלה את החששות מפני כניסה למיתון שני.


על רקע נתוני התעסוקה האחרונים בארה"ב, השווקים ננעלו בירידות חדות: מדד הדאו ג'ונס ירד ביום שישי האחרון בשיעור 2.2%, מדד 500S&P ירד בשיעור 2.53%. שוק המט"ח הצביע על חזרת המשקיעים למטבעות חוף המבטחים דוגמת הפרנק השוויצרי במקביל לעלייה בביקוש למתכת הצהובה.

השבוע הנוכחי טעון בנתונים כלכליים חשובים. היום, יום שני 05/09/2011 יתפרסמו בגוש האירו כל אחד מהנתונים הבאים: אמון המשקיעים של מכון ה-Sentix לחודש ספטמבר, ההערכות הן לירידה עד לרמה 18.00- לעומת 13.50- בחודש הקודם, נתון המכירות הקמעונאיות לחודש יולי הצפוי להראות תוצאה ללא שינוי (0% שינוי) לעומת 0.6% בחודש הקודם, בנוסף למדד מנהלי הרכש במגזר הייצור PMI לחודש אוגוסט הצפוי גם הוא להראות תוצאה זהה לעומת החודש הקודם 51.50.

ביום שלישי 06/09/2011 יתפרסם יחל יום המסחר עם החלטת הריבית באוסטרליה הצפויה להישאר על כנה ברמה 4.75% בנוסף לפרסום נתוני החשבון השוטף באוסטרליה לרביע השני 2Q. המערכה הלונדונית London Session תכלול את פרסום מדד המחירים לצרכן בשוויץ לחודש אוגוסט עם צפי לירידה בשיעור של 0.2% לעומת 0.8% בחודש הקודם. לאחר מכן יתפרסם נתון התוצר הלאומי ברביע השני 2Q באירופה ומדד מנהלי הרכש במגזר הלא יצרני לחודש אוגוסט ISM Non-Manufacturing בארה"ב.

ביום רביעי 07/09/2011 יודיע הבנק המרכזי היפני BOJ על החלטתו בנושא הריבית כאשר לא צפוי לנו כל שינוי והריבית תמשיך לעמוד על 0.1%. בהמשך היום יתפרסמו הנתונים הבאים: התוצר הלאומי באוסטרליה ברביע השני 2Q הצפוי להראות עלייה בשיעור 1.0% לעומת ירידה של 1.2% ברביע הקודם. הייצור התעשייתי בבריטניה צפוי להראות 0% שינוי בחודש יולי בדומה לחודש יוני. עוד באותו יום, הבנק המרכזי של קנדה BOC יודיע על החלטת הריבית לחודש ספטמבר כאשר ההערכות הן להותיר את הריבית על כנה ברמה של 1.0%. בסוף, הפד יפרסם את ספר הביג' Fed Beige Book המתאר לנו את ביצועי המשק האמריקאי בתקופה האחרונה.

יום חמישי 08/09/2011 המסחר יפתח עם נתוני האבטלה באוסטרליה ובשוויץ כאשר האבטלה צפויה להישאר ברמתה האחרונה, 5.1% ו-3.0% בהתאמה. הבנק המרכזי של אנגליה BOE והבנק המרכזי באירופה ECB יודיעו על החלטת הריבית לחודש ספטמבר הצפויה להישאר על כנה בשניהם, 0.5% ו-1.5% בהתאמה. מאוחר יותר באותו היום יתפרסם מאזן הסחר בארה"ב לחודש יולי.

יום שישי 09/09/2011 יכלול את מדד המחירים לצרכן CPI בגרמניה לחודש אוגוסט עם צפי לירידה בשיעור 0.1%, מדד מחירי היצרן PPI בבריטניה ואת דו"ח האבטלה בקנדה הצפויה להראות עלייה עד לרמה 7.3% לעומת 7.2% בחודש הקודם.

על המחבר:
שאדי בחוס MSTA, אנליסט ראשי חדר עסקאות מט"ח 24. הראשון במדינת ישראל שהוסמך על ידי הפדרציה הבינלאומית לאנליסטים הטכניים IFTA, חבר בלשכת המנתחים הטכניים בבריטניה STA, מרצה בבית הספר לשוק ההון בקריה האקדמית אונו.

זכויות יוצרים:
סקירה זו מיועדת אך ורק ללקוחות האנליסט שאדי בחוס בלבד, והעברת חלקים ממנה לאחרים, או פרסומם בכל דרך שהיא, ללא קבלת אישור מראש ובכתב מהמחבר וללא ציון הערה זו בגוף הטקסט, במקום הבולט לעין, הנה אסורה. כל הזכויות שמורות למחבר. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר הכתוב אלא באישור מפורש מן המחבר.

גילוי סיכון:
מסחר במכשירים פיננסים תוך שימוש במנופי השקעה גבוהים הינו מסחר ספקולטיבי ברמת סיכון גבוהה במיוחד. הסיכון בהפסד כתוצאה ממסחר השקעה או ספקולציה בשערי מטבע חוץ או בכל נכס פיננסי אחר הינו משמעותי. עליך לשקול בכובד ראש האם מסחר מסוג שכזה מתאים לצרכיך לאור משאביך הכלכליים ונסיבותיך האישיות. מומלצת השקעה בהון אותו הינך יכול להרשות לעצמך להפסיד.

עליך להיות מודע לנקודות הבאות באופן מיוחד:
המנוף הפיננסי הגבוה במסחר בשערי חליפין ובנכסים פיננסים אחרים נוצר על ידי שימוש בעירבון נמוך ביחס לסך ההשקעה כולה.
התוצאה של המסחר במנוף פיננסי גבוה היא ששינוי קטן במחירים השוררים בשוק, המתרחש בפרקי זמן קצרים, גורם לרווח או להפסד משמעותיים ביחס לגובה העירבון, עד כדי הפסד של מלוא סכום העירבון בפרק זמן קצר ביותר.
תנודת השערים בשוק המט"ח ובשווקים הפיננסים הינן לעיתים חריפות, ללא יכולת חיזוי באשר למידת השינוי, כיוונו או פרקי הזמן בהם הוא מתרחש.
כתוצאה מהאמור לעיל יתכן כי כל העירבון המופקד לצורך ביצוע עסקאות יאבד כולו בפרק זמן קצר ביותר.

הסרת אחריות:

כל המידע המופיע במאמר זה, לרבות הניתוחים והדעות, הינן למטרת אינפורמציה בלבד והן משקפת את דעתו האישית של הכותב בלבד ואינה מתחשבת בכלל בצרכים האישיים של הקורא. על כן, אין לראות בסקירה זו ובשום אופן הצעה ו/או ייעוץ ו/או שידול לרכישה ו/או מכירה של מטבע, מדד, מניה סחורה ו/או כל נכס אחר מהמתוארים בסקירה זו. הכותב יכול להיות בעל עניין אישי בנכסים הפיננסים המוזכרים בסקירה זו.

אין תגובות: